נתניהו רומז לתקיפה? "פועלים למנוע מאיראן להתבסס בסוריה"

איתי גדסי No Comments on נתניהו רומז לתקיפה? "פועלים למנוע מאיראן להתבסס בסוריה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למהומות באיראן כנגד המשטר ולמצבה האסטרטגי בסוריה: "בשעה שארה"ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה"

לוחם ערבי בסוריה • אילוסטרציה צילום: יוטיוב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר בפתח ישיבת הממשלה השבועית והתייחס, בין היתר, להפגנות באיראן ולתנודות המדיניות בעולם.

"המשטר באיראן מרגיש היטב את החידוש המתקרב של משטר הסנקציות הכלכליות נגדו", העריך נתניהו בראשית דבריו, "הכלכלה האיראנית נמצאת בשפל. צריך לראות את הנתונים כדי להאמין. איראן משקיעה מיליארדי דולרים במימון טרור באזור ובעולם ובתוקפנות באזור, במקום להשקיע אותם באזרחי איראן, ואזרחי איראן מוחים על כך, ובצדק".

לדבריו: "השינוי בעמדת ארה"ב כלפי איראן הוא היפוך אסטרטגי במצבה של ישראל. אני האמנתי שהשינוי הזה אפשרי כשהתייצבתי מול העולם כולו כדי לבטל את ההסכם הרע הזה. המטרה שלנו נשארה כפי שהייתה: למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני ולשבור את מכונת המזומנים שההסכם נתן לאיראן, המממן את התוקפנות שלה באזור כולל בסוריה".

נתניהו קישר בין התנהלות ארה"ב לבין ההתמודדות הישראלית עם כוחות איראניים בסוריה: "בשעה שארה"ב מכה כלכלית במשטר האיראני, אנחנו פועלים למנוע מכוחות איראן וגרורותיה להתבסס צבאית בחלק כלשהו של סוריה, וכך נמשיך לפעול".

באשר למלחמה בסוריה על גבול ישראל, אמר נתניהו: "ביחס לדרום סוריה – אנחנו נמשיך להגן על גבולותינו, אנחנו נסייע הומניטרית ככל יכולתנו, לא נאפשר כניסה לשטחנו ונדרוש קיום קפדני של הסכמי ההפרדה מ-1974 עם צבא סוריה. אני עומד בקשר רצוף עם הבית הלבן והקרמלין בעניין זה, ושר הביטחון והרמטכ"ל עומדים בקשר דומה עם מקביליהם, גם בארה״ב וגם ברוסיה".



0 תגובות